Garantie voorwaarden
Torica Garantie- en servicevoorwaarden.
- De garantie geldt gedurende één jaar na levering van uw bril/montuur. De ingangsdatum staat vermeld op uw aankoopnota.
- Uw bril/montuur en bijbehorende glazen zijn gedurende de garantieperiode gegarandeerd tegen alle fabricage- en montagefouten.
- Indien uw multifocaal glazen binnen 2 maanden na aankoop niet naar tevredenheid zijn, worden ze kosteloos vervangen voor 2 paar enkelvoudige of 1 paar bifocaal glazen . De nieuwe glazen dienen wel van dezelfde sterkte en materiaalsoort te zijn. In het geval van 2 paar glazen dient u zelf zorg te dragen voor het tweede montuur.
- Aanvullend heeft u recht op de Torica-service voor glas- en montuurbreuk. Tot en met twee jaar na aankoop van uw bril heeft u eenmalig recht op de volgende kortingspercentages bij vervanging van de diverse onderdelen: 1ste jaar 50%, 3de halfjaar 25% en 4de halfjaar 10%.
- De garantie- en servicevoorwaarden gelden uitsluitend bij levering van glazen met de sterkte die op uw aankoopnota staat vermeld.
- Garantievervanging geldt uitsluitend voor een identiek montuur en voor glazen van dezelfde sterkte en uitvoering.
- Garantievervanging geldt voor maximaal de oorspronkelijke aanschafwaarde. Tussentijdse prijsverhogingen worden doorberekend. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk.
- Bij aanschaf van een tweede bril met glazen op sterkte bij Torica Optiek heeft u recht op 20% korting. Deze bril dient de sterkte te hebben die op uw aankoopnota staat vermeld. U ontvangt 20% korting over de aanschafprijs van uw tweede bril, tot een maximum van 20% van de aanschafprijs van uw eerste bril. Om voor deze korting in aanmerking te komen dient u de tweede bril binnen één jaar na aanschaf van de eerste bril aan te kopen. De actie is niet geldig in combinatie met andere acties.
- De garantie- en servicevoorwaarden gelden niet in geval van verlies of diefstal van uw bril. In het geval van verlies of diefstal van uw bril binnen één jaar na aanschaf hebt u recht op 20% korting op de aanschaf van een nieuwe bril (zie punt 8).
- De garantie- en servicevoorwaarden zijn alleen van toepassing bij Torica Optiek. Deze bepalingen vervallen indien een reparatie van uw bril is verricht door derden.
- De garantie- en servicevoorwaarden gelden niet voor schadegevallen die reeds door een verzekering zijn of worden gedekt.
- De garantie- en servicevoorwaarden zijn niet van toepassing voor schadegevallen die door ondeskundig of oneigenlijk gebruik zijn veroorzaakt.
- De garantie- en servicevoorwaarden zijn niet van toepassing op monturen en/of zonnebrillen aangeschaft in de uitverkoop.
Torica behoudt zich het recht voor om de garantie- en servicevoorwaarden te wijzigen. Bovenvermelde condities gelden per 1 januari 2017